Apteekkariliitto_Wolt-1920x1080 (1) image (14)

Voit nyt lisätä eApteekkisi toimitustapoihin Wolt-pikatoimitukset.

Kokosimme tälle sivulle vastauksia ammattilaisten useimmin kysymiin kysymyksiin. Lisäksi olemme ehneet valmiit käyttöönotto-ohjeet sekä sisällöt, jotka voit julkaista sivustollasi sellaisenaan asiakkaidesi palvelemiseksi.


Jos haluat ottaa Wolt-pikatoimitukset käyttöön, ole yhteydessä osoitteeseen support.magento@crasman.fi

Mitä eApteekkien Wolt-pikatoimitustapa tarkoittaa?


Wolt-pikatoimitus on keino palvella asiakkaita entistä laajemmin ja nopeammin. Sen käyttöönotto kuuluu eApteekin kuukausihintaan.

Asiakas voi tilata teiltä Wolt-pikatoimituksella kaikkia tuotteita, sisältäen reseptilääkkeet, itsehoitolääkkeet ja lääkkeettömät tuotteet.

Poikkeuksen tekevät suuret ja painavat tuotteet, kuten kliiniset ravintolisät sekä eläinten lääkkeet, koska niiden reseptit eivät ole sähköisiä.

Kylmäsäilytystä vaativia lääkkeitä voitte toimittaa tuotteesta riippuen, harkintanne mukaan turvallisesti kuljetettavan määrän. Keskushermostoon vaikuttavista lääkkeistä voitte puolestaan toimittaa pienintä pakkauskokoa.


Mistä näemme, toimittaako Wolt apteekkituotteita juuri meidän sijainnistamme?


Wolt-pikatoimitus on käytössä yli 80 paikkakunnalla ja määrä kasvaa koko ajan.

Ajankohtaiset tiedot voit selvittää olemalle yhteydessä osoitteeseen pharma.fin@wolt.com

Jos taas haluat ottaa Wolt-pikatoimitukset käyttöösi, ota yhteyttä osoitteeseen support.magento@crasman.fi


Paljonko Woltin lisääminen toimitustapoihin maksaa meille?


Wolt-pikatoimitusten käyttöönotto kuuluu kuukausihintaasi eli sen lisääminen toimitustapoihin ei aiheuta sinulle lisäkustannuksia. Maksutapana toimii Paytrail.

 

Voiko asiakas tilata Wolt-pikatoimituksella reseptilääkkeitä?


Kyllä, asiakas voi tilata Wolt-pikatoimituksella ihmisille tarkoitettuja reseptilääkkeitä. Eläinten reseptilääkkeiden toimittaminen ei onnistu, koska niiden reseptit ovat paperisia.


Voimmeko toimittaa Wolt-pikakuljetuksella kylmäsäilytystä vaativia tuotteita?


Wolt ei tue kylmäsäilytystä vaativia tuotteita, mutta niiden kuljetus on mahdollistettu eApteekin Wolt-integraatiossa. Voitte siis toimittaa myös kylmäsäilytystä vaativia tuotteita harkintanne mukaan turvallisesti kuljetettavan määrän.


Kuinka tarkistamme vastaanottajan iän ikärajavalvottujen tuotteiden Wolt-pikatoimituksissa?


Ikärajavalvotut tuotteet vaativat asiakkaalta vahvaa tunnistautumista jo tilausvaiheessa. Tilauksen tehtyään asiakas saa tekstiviestillä PIN-koodin, jota vastaan Wolt-lähettikumppani luovuttaa tuotteet hänelle.


Näkeekö asiakas tilausta tehdessään, mitä tuotteita hän ei voi tilata Wolt-pikatoimituksella?


Kyllä näkee. Jos Wolt-pikatoimitukselle on jokin este, kuten jälkitoimitus tai virheellinen tai toimitussäteen ulkopuolella oleva osoite, ei Wolt-pikatoimitus ole kassalla lainkaan vaihtoehtona. Lisäksi mukana on selitys siitä, miksi Wolt puuttuu juuri kyseisen tilauksen toimitusvaihtoehdoista.

 

Milloin Wolt-lähettikumppani lähtee noutamaan tilausta?


Wolt-lähettikumppani saa tiedon noudon tarpeesta, kun olette merkinneet tilauksen toimitetuksi Magento-alustalla.

Wolt-asetuksiin asettamanne “Preparation time” tarkoittaa sitä minuuttimäärää, joka jää Magentossa toimitetuksi merkkaamisen ja Wolt-lähettikumppanin apteekille saapumisen väliin. Oletusarvo on 30 minuuttia.


Voimmeko lähettää Wolt-pikatoimituksella jälkitoimitettavia tuotteita, jotka saapuvat varastoon heti seuraavana päivänä?


Ette voi, Wolt-pikatoimitus on mahdollinen vain tilaushetkellä varastosta löytyville tuotteille. Tilauksen kaikkien tuotteiden on löydyttävä varastosta tai Magenton varastohallinnan oltava pois päältä.

 

Voiko kuljettaja jättää Wolt-pikatoimituksen ovelle?


Ei voi. Oven taakse toimittaminen on estetty, koska apteekkituotteet on luovutettava tilaajalle. Jos luovutus epäonnistuu, tuotteet palautuvat takaisin teille.


Voiko asiakas seurata tilaustaan Wolt-sovelluksessa?


Wolt-sovelluksessa seuraaminen ei onnistu, mutta muuten kyllä: asiakas saa tilauksen jälkeen seurantalinkin sekä sähköpostilla että tekstiviestillä.


Tuleeko eApteekkimme näkyviin Wolt-sovellukseen, kun otamme Wolt-pikatoimituksen käyttöön?


Ei tule. Asiakas voi tilata tuotteet ainoastaan omasta eApteekistamme. Wolt on lähettikumppani, yksi lisätoimitustapa, joka avulla voitte palvella asiakkaitanne entistä paremmin.


Miten meidän pitää edetä, saadaksemme Wolt-pikatoimitukset käyttöömme?


Apteekkariliitto on neuvotellut Woltin kanssa puitesopimuksen kaikille eApteekeille. Apteekkien on kuitenki tehtävä oma sopimus Woltin kanssa. Ohjeet sopimuksen tekemiseen ja toimitustavan käyttöönottoon saat eApteekkien tuesta, support.magento@crasman.fi


Wolt-sopimuksiin liittyvää tietoa on myös Apteekkariliiton Salkussa: https://salkku.apteekkariliitto.fi/tuotteet-ja-palvelut/etaasiointi/logistiikka/wolt-drive-palvelu



Haluatko ottaa Wolt-pikatoimitukset käyttöösi?

Ota yhteyttä eApteekkien tukeen support.magento@crasman.fi

Wolt-tilauksiin ja -kuljetuksiin liittyvä tuki

support@wolt.com 
+358942450012 

Kiireettömät kysymykset ja palautteet
pharma.fin@wolt.com